Escola Decroly de Barcelona - Fem una sortida a Barcino, una ciutat romana

Avui dia 14 de febrer hem fet una sortida lliure (sense monitors) amb la Isabel, que ens ha donat un dossier on al llarg de la sortida havíem de fer dibuixos i contestar preguntes.

La primera parada que vàrem fer va ser a una placeta, on hi havia el cementiri romà. La mestra ens va fer dibuixar una de les tombes, la que més ens agradés.
Quan van passar uns minuts, ens vam encaminar a la segona parada, l’aqüeducte. Una vegada allà vam observar que hi havia quatre arcs i per sobre hi passava l’aigua. Vàrem dibuixar els quatre arcs.
Al cap d’una estona vàrem esmorzar i els que havien acabat podien anar a un parc del costat.

A continuació vàrem entrar a la ciutat de Barcino i vàrem caminar per un dels carrers principals fins arribar al fòrum, la plaça on es reunien els habitants. Avui en dia el fòrum es troba a la plaça Sant Jaume, on hi ha el Palau de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.

Després vàrem anar al Temple d’August on només hi quedaven quatre columnes. També vam dibuixar una d’elles. Quan vam sortir del temple, vàrem observar que al terra hi havia una figura, que era una roda de molí, per assenyalar el punt més alt de Barcino, el mont Tàber (17 m).
També vàrem veure les muralles del segle IV d.C. Tot seguit vàrem anar al museu d’Història de la Ciutat de Barcelona (MUHBA), on vam fer un viatge en el temps fins al segle I a.C. Allà vàrem observar les muralles d’aquella època. La mestra ens va preguntar perquè crèiem que les pedres de les muralles del segles IV d.C. eren més grans que les del segle I a.C. Nosaltres vàrem esbrinar que era perquè en el segle IV d.C. hi havia més guerres que en el segle I a.C.
Després vam observar que els romans eren molt nets, perquè tenien clavegueres i les tapaven amb pedres perquè no fessin pudor. Vàrem aprendre moltes coses en el museu.

A continuació vàrem anar a dinar i després vam jugar a un parc.

Quan va passar una estona, vàrem tornar a l’escola.