Escola Decroly de Barcelona - Taller de ràdio

 

La classe de Sant Francesc hem realitzat un taller de ràdio a Llengua Castellana.
Primer hem parlat de què és una ràdio, hem explicat si alguna vegada l’hem escoltada, quins programes coneixem... I així hem escrit un llistat de programes de ràdio.
Després ens hem dividit en parelles o trios, i cada grup ha triat un programa per a crear, i ha pensat i consensuat les idees per a desenvolupar el programa. Els diferents programes triats han estat: cuina, entrevista, endevinalles, esports, humor, notícies, ciència i música.
Aleshores cada equip ha redactat un guió a partir d’una plantilla donada, on s’especificava quin locutor li tocava parlar en cada moment, què havia de dir, quin efecte sonor utilitzaríem i quant duraria la seva exposició.
Durant aquest procés ens han sortit diversos dubtes, i per això vam convidar a un locutor de ràdio, en Toni Aira. Ell ens ha explicat en què consisteix la seva feina, i nosaltres hem pogut preguntar-li i demanar-li consells. Aquí podeu llegir l’article on expliquem l’entrevista que li vam fer.

Aleshores ja hem estat preparats per a començar la gravació del programa! Ho hem fet amb les tabletes, utilitzant l’aplicació Studio Spreaker. Però només ens faltava un nom i un eslògan per a la nostra ràdio, i després de diverses propostes vam decidir que es diria “National Radio, la mejor radio de la historia”.
Després de diverses proves, aquí tenim el resultat. Esperem que us agradi!



6 de març 2017